Mycie kostki brukowej
ładny i czysty podjazd, zadbany parking czy niezarośnięta ścieżka brukowa wiodąca przez ogródek to z pewnością marzenie każdego właściciela domu. Ilość kostek brukowych polecanych na rynku przez producentów jest tak dużą że trudno z pamięci wymienić wszystkie kształty, kolory czy grubości.
Cześć z nich, ale niestety – nie wszystkie z nich są zabezpieczone w trakcie produkcji. Kupując kostkę tanią i niezaimpregnowaną warto na etapie ułożenia domówić się z wykonawcą w celu zabezpieczenia bruku. Na powierzchnię nawet za pomocą wałka, lub metodą natryskową nałożyć można odpowiednią substancje. Taki zabieg pozwoli zamknąć pory do których dostaje się woda, kurz, czy brud organiczny. A nawet olej samochodowy który na niezabezpieczonej kostce jest praktycznie nie do usunięcia. Pozostaje jedynie wymiana pochlapanej część bruku lub obrzeży. Zabezpieczenie będzie niewielkim dodatkiem dla wykonawcy, ale mając na miejscu ekipę i narzędzia powinien się zgodzić bez problemu.
Mchy, trawę oraz porosty, na ogół usuwamy ręcznie lub mechanicznie za pomocą specjalnie przystosowanej drucianej szczotki wirującej. Powstałe w ten sposób luźne odpady usuwamy całkowicie z powierzchni przeznaczonej do zabezpieczenia.
Następnie myjemy kostkę myjką ciśnieniową z użyciem specjalistycznych preparatów, które nie powodują odbarwień, czy zmian strukturalnych.
Substancje zabezpieczającą nakładamy na czystą i wyschniętą powierzchnię za pomocą wałka. Możliwy jest efekt uzyskania mokrej kostki. Po naniesieniu specjalnego lakieru na powierzchni powstaje błyszcząca warstwa. Mycie kostki brukowej nie środkami chemicznymi nie powinno być powtarzane zbyt często.
Oprócz pielęgnacji zieleni w ogrodach jesteśmy w stanie z kostki brukowej wykonać: chodniczki, miejsca do grillowania, place pod wędzarkę, miejsca parkingowe, opaski wokół domu.
Z obrzeży możemy wykonać kaskady ziemne różnicujące poziomy kwiatowych rabat. Kolorowe obrzeża równie dobrze nadają się na grządki wzniesione. Możliwość ustawiania ich jak klocki znanego duńskiego producenta ogranicza tylko i wyłącznie wyobraźnia.
Każdorazowo przed rozpoczęciem realizacji rozpatrujemy kilka możliwości poprowadzenia ciągu komunikacyjnego. Wyceny dokonujmy po oględzinach miejsca i zapoznaniu się z planem do zrealizowania.